W ZAGRANICZNYCH PRODUKCJACH

Niemieckie filmy krymi­nalne nie są tak bogate treściowo, jak amerykańskie. Jeśli w ogóle poruszają one problematykę genezy przestępczości, to podejmują niekiedy próbę interpretacji psychoanalitycznej. Na plan pierwszy wysuwa się przestępczość postrzegana jako przejaw indywidualnej czy zbiorowej patologii. Oceniana jest ona z dystansu i ukazuje się ją jako problem, który można rozwiązać. W amerykańskich filmach kryminalnych policjanci upodabniają się bardzo często w swym zachowaniu i sposobie wyrażania do przestępców. Mówią ich językiem, przebywają w ich środowisku, współczują im i odczuwają sympatię, zwłaszcza dla drobnych płotek, wykolejeńców społecznych, narkomanów czy prostytutek. Nie zmienia to faktu, że generalnie policjanci w filmach amerykańskich traktują ostrzej przestępców niż funkcjonariusze policji w filmach niemieckich. Amerykański telewizyjny film kryminalny ma bogatszą treść, szybszą akcję i więcej humoru. Prezentuje się w nim przestępczość bardziej niebezpieczną, np. zamachy bombowe w domach towarowych, korup­cję w szeregach policji, kradzieże całych ciężarówek, handel bronią, fałszowanie pieniędzy, a także bardziej drastyczne metody policyjne.

Witaj na moim portalu! Na co dzień pracuje w bibliotece, bardzo dużo czytam, można nazwać mnie typowym molem książkowym. Na blogu zamieszczam ciekawe wpisy z rożnych dziedzin wiedzy. Zapraszam do komentowania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)