Ciągłe poprawienie swoich wyników

Dzisiejsza młodzież nauczona jest do rywalizacji od samego początku procesu nauczania i coraz częściej dobre wyniki nauczania są jedynym dowodem wartości. Oczywiście czasami zbytnie zniechęcanie osób z gorszymi wynikami może mieć bardzo zgubny wpływ na ich pewność siebie i przekonanie o swoich możliwościach, powodując utratę zapału do dalszej pracy i nadganiania zaległości. Jednocześnie w klasach szczególnie młodych ludzi bardzo często ci, którym wszystko wychodzi bez względu na przedmiot nauczania, płynąc na fali swoich doskonałych wyników nabierają dodatkowego zapału do nauki, chętniej sięgają po pozycje ponadprogramowe i rozwijają w sobie ambitnie coraz to kolejne zainteresowania. Często chodzi tylko o to, aby wypadać najlepiej na tle klasy ale niejednokrotnie jest to odkrycie najzwyczajniej w świecie swojej pasji. I niejedna osoba uwielbiająca zdobywanie wiedzy już za młodu nawet w okresie późniejszym nie rezygnuje z nauki nawet na stopniu magistra, próbując stać się jeszcze lepszą w swojej dziedzinie.

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)